Przekład hasła “Reichskonkordat”

Przetłumaczyłem dosyć obszerne hasło “Reichskonkordat” z anglojęzycznej Wikipedii, o konkordacie z III Rzeszą. Trochę to trwało, ale się niespecjalnie spieszyłem… W Wikipedii lubię to, że nie ma deadline’ów ;-). Kiedy zaczynałem przekład, najnowszą wersją anglojęzycznego hasła była ta rewizja i na niej opiera się mój przekład w polskojęzycznej Wikipedii.

Kilka dni temu hasło trafiło z mojego brudnopisu do przestrzeni głównej, czyli artykułów. Zgłosiłem także hasło do ekspozycji w dziale “Czy wiesz…” na stronie głównej Wikipedii — jego ekspozycja jest zaplanowana na 13 grudnia br.

Jeśli kogoś interesuje europejska historia XX wieku, to zapraszam do lektury. (Najnowsza wersja hasła, mogąca się w przyszłości znacząco różnić od tej, którą dodałem, jest tutaj.)

Dla informacji: nie miałem dostępu do prac podanych jako bibliografia/przypisy. Zakładam, że nie ma żadnych przekłamań, ale w przyszłości dobrze by to było sprawdzić…

Leave a Reply / Skomentuj

